סוחרי אשדוד לבית המשפט: נאבקים על זכותנו לנוח בשבת

    יו"ר התאחדות הסוחרים: "הפגיעה הכלכלית הקשה בסוחרי אשדוד היא עדות נוספת לכך שהמסחר בשבת אינו בעיה תל אביבית בלבד, אלא כלל ארצית. על שר הפנים מוטלת האחריות לפעול לכך שיום המנוחה של כולנו, אשדוד כמו תל אביב – לא יירמס בידי בעלי הון ובחסות הרשויות המוניציפליות"
    דוד לזר No Comments on סוחרי אשדוד לבית המשפט: נאבקים על זכותנו לנוח בשבת

    סערת פתיחת החנויות בשבת מגיעה גם לאשדוד • עו"ד ישראל המייצג את הסוחרים: "על העירייה לקנוס ולנקוט בהליכי סגירה של העסקים הפתוחים בשבת. כל שבת בה חוק העזר לא נאכף נגרמים נזקים כלכליים בלתי הפיכים שנובעים כתוצאה מתחרות לא הוגנת ופסולה"

    יו"ר התאחדות הסוחרים: "הפגיעה הכלכלית הקשה בסוחרי אשדוד היא עדות נוספת לכך שהמסחר בשבת אינו בעיה תל אביבית בלבד, אלא כלל ארצית. על שר הפנים מוטלת האחריות לפעול לכך שיום המנוחה של כולנו, אשדוד כמו תל אביב – לא יירמס בידי בעלי הון ובחסות הרשויות המוניציפליות"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לעתירת סוחרי אשדוד הנאבקים במסחר בשבת הפוגע בפרנסתם, 7 חודשים לאחר הדיון הראשון בעתירת בעלי העסקים הקטנים נגד העירייה ומתחמי המסחר הפועלים בשבת, הגישו סוחרי אשדוד בקשה דחופה שמטרתה לאפשר את תחילת הדיון בעניינם, לאחר אי מענה בעניינם – בקשה דחופה למתן החלטה על הבקשה בעניין זהות המשיבים בעתירה. הדיון המשפטי מתקיים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

    בתגובתם לעתירה סוחרי אשדוד נגד העירייה ומרכזי מסחר בעיר, ביג פאשן וסטאר סנטר, הפועלים בשבת, הודיעו לפני כחצי שנה, עיריית אשדוד ובעלי מרכזי המסחר הגדולים הפועלים בשבת כי על הסוחרים לצרף לעתירתם את כל 230 עסקי המסחר הפועלים בשבת בתחומי העיר, ולא להתמקד ברשתות המסחר והמרכזים הגדולים בלבד. בעקבות כך, קיבלה השופטת גאולה לוין את תגובת הנתבעות, והודיעה כי אכן על בעלי העסקים הקטנים (העותרים) לצרף את כל 230 עסקי המסחר הפועלים בשבת ומפרים את חוק העזר העירוני, או לחילופין שיגישו בקשה לשינוי ההסדר.

    בתוך כך, הגיש עו"ד אורי ישראל פז, המייצג את בעלי העסקים, את הבקשה לשינוי ההסדר לבית המשפט. למרות זאת, מעל חצי שנה לאחר מכן והסוחרים מגישי העתירה ממשיכים להמתין להחלטת בית המשפט על מנת לפתוח בדיון בעתירתם.

    עו"ד אורי ישראל פז: "מאז הגשת העתירה לפני כשנה, חלו התפתחויות משפטיות המחזקות את טענות בעלי העסקים הקטנים הנפגעים מהמסחר בשבת. פורסם פסק דינו של השופט יהודה ליבליין מבית משפט השלום באשדוד, שביקר בחריפות את מדיניות תת-אכיפת חוק העזר על ידי ראש עיריית אשדוד , והערעור שהגישה העירייה נדחה על ידי שופטת מחוזית בכירה. המשמעות היא שעל העירייה לקנוס ולנקוט בהליכי סגירה של העסקים שפתוחים בשבת, וכל סוף שבוע שבו חוק העזר לא נאכף – מבוזה שלטון החוק ונגרמים נזקים כלכליים בלתי הפיכים שנובעים כתוצאה מתחרות לא הוגנת ופסולה מול העסקים שסגורים בשבת כשומרי חוק העזר העירוני".

    יאיר קורח, יו"ר התאחדות הסוחרים: "הפגיעה הכלכלית הקשה בסוחרי אשדוד היא עדות נוספת לכך שהמסחר בשבת אינו בעיה תל אביבית בלבד, אלא כלל ארצית. על שר הפנים אריה דרעי מוטלת האחריות לפעול לכך שיום המנוחה של כולנו, אשדוד כמו תל אביב – לא יירמס בידי בעלי הון ובחסות הרשויות המוניציפליות. לצערי אנו חיים במציאות בה מי ששומר על חוק שעות עבודה ומנוחה מפסיד כסף, ומי שמצפצף עליו גורף רווחי ענק על חשבונם. לצערנו בעלי ההון המפעילים את מרכזי המסחר הגדולים בשבת הם בעלי אמצעים לעקוף את החוק, להעסיק עובדים בשכר מינימום בשבת, ולגרוף רווחים על חשבון בעלי העסקים הקטנים ובני משפחותיהם. לכולנו הזכות לנוח יום בשבוע, גם לבעלי העסקים הקטנים וגם לעובדים השכירים. הקואליציה לשבת שוויון חרטה על דגלה לחתור לקיום הפרדה מוחלטת בין מסחר ובין פעילות בילוי ופנאי בשבת. אסור לנו לקבל את המצב בו עובד או בעל עסק נענש על היותו יהודי המבקש לנוח בשבת".



    0 תגובות